Farväl till sommaren

3:26 AM

Sakta men säkert inser vi alla att sommaren som inte känts som en sommar närmar sig sitt slut. För många har skolan börjat och vi återvänder till alla vardagliga sysslor. 


Det finns också dem som har packat ner delar av sitt liv och flyttat till någon annanstans. Ett nytt ställe där de kommer att uppleva nya fantastiska saker, där de kommer utvecklas som människor, få en djupare inblick i vilka de är. Eller så kanske de inte gör det, vem vet egentligen. Only the future will tell.

Jag håller hursomhelst på att packa ihop allt mitt. Man måste få med sig så mycket som möjligt. Det känns galet att mitt liv ska packas ner i två resväskor på 23 kg var. Men så finns det också så mycket i livet som inte kan packas ner i väskor.

Men tillbaka till sommaren! Sommaren aldrig riktigt kändes som sommar. Fast samtidigt så var det sommar. Konstigt det där. Nu precis i slutet av den här sommaren måste jag dela med mig en låt av Håkan Hellström. För ingen sommar är riktigt sann utan honom. Så är det faktiskt bara.


Nu ska jag packa klart, städa, göra listor, hänga upp tvätten och kanske, om jag får lite tid över, titta på molnen.

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.

Followers

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe